Snake5's Blog

Kāda spēļu veidotāja blogs…

Iterācija #3.14 un “Immediate danger” efekts

No Gunplay v0.2 mācījos un laikam ne līdz galam. Vismaz līdz šim brīdim. Pēdējās pusstundas laikā apdomāju galvenās “Karstās naudas” problēmas. Savādi vai nē, bet dažas no tām izskatījās līdzīgas Gunplay problēmām.

Tāpēc šodien gribēju apstāstīt, ko es atklāju, kas ir “immediate danger” efekts un kāda ir tā loma spēlēs.

Jau rakstā par Gunplay teicu, ka spēlētājam jāzina, ar ko viņš riskē. Tas ir tikai loģiski – ja viņš nezina, no kā baidīties, viņš nebaidīsies. Tam seko cita loģiskā atziņa. Spēlētājs vislabāk saprot viņam draudošās briesmas, ja viņu novieto fakta priekšā. Tas arī ir tas “immediate danger” efekts.

Vienkārši piemēri šim efektam meklējami vecākās spēlēs – spēle neiemāca daudz, tikai pasniedz problēmu, pieejamās darbības un ļauj darīt jebko. “immediate danger” efekts ļauj zaudēt, lai pēc iespējas ātrāk iemācītos sekas konkrētiem lēmumiem un darbībām.

Šis varbūt tāds sīkums šķiet, bet tā kā tas ir diezgan neintuitīvs sīkums tāpēc, ka parasti cenšas visu veidot tā, lai spēlētājs varētu uzreiz saprast un sākt spēlēt. Bet šeit seko kāds paradokss – kā spēlētājs var visu saprast, ja viņu cenšas atturēt no mācīšanās?

“Karstās naudas” sakarā – domāju nedaudz pārveidot procesu tā, lai tas būtu interesantāks, balstoties uz šī principa. Tātad – padarīt pretinieku uzbrukumus bīstamākus, bet tajā pašā laikā dot spēlētājam laiku atgūties un vairāk iespējas aizsargāties.

1 responses to “Iterācija #3.14 un “Immediate danger” efekts

  1. Pingback: Epic win. :) « Snake5's Blog

Komentēt